Maanantaina 2.12. polkaistiin käyntiin Roso Gamesin viikon mittaiset game jamit, joissa halukkaat osallistujat jaettiin pienryhmiin kehittämään omia pelejä yhdessä valittuun teemaan liittyen. Teemaksi valikoitui ”kadonnut”, ja yhteensä pelidemoja kehitettiin viisi. Tämän jälkeen molempien Roso Games -ryhmien osallistujat tapasivat ensi kerran kasvotusten maanantaina 9.12. Kukunorin toimistotiloissa Malmilla.
Roso Games -ryhmien osallistujat tapasivat ensi kerran kasvotusten maanantaina 9.12. Malmilla.
Ohjelmaan kuului pelijamien aikana kehitettyjen pelien esittelyä ja pelailua, lounaspizzat sekä jo perinteeksi muodostunut game jam -mitalien jako kaikille game jameihin osallistuneille. Lisäksi halutessaan osallistuja sai pitchata peli-ideansa Roso Gamesin lopulliseksi peliprojektiksi, jota lähdettäisiin koko ryhmän voimin työstämään keväällä julkaisuksi asti. Kumpikin ryhmä tulee kehittämään ja julkaisemaan yhden 2D-pelin toukokuussa 2025.
Game jam eli pelijamit on tapahtuma, jonka aikana kehitetään pelejä lyhyessä ajassa, usein johonkin teemaan liittyen. Roso Gamesin pelijamit kestävät kokonaisen viikon ja ovat osallistujille vapaaehtoisia muun arjen kiireiden ohella. Kaiken kaikkiaan mukaan tällä kertaa osallistui reilu puolet Roso Gamesin kokonaisosallistujamäärästä.
Roso Games on Roson pelinkehitysprojekti, joka kestää lokakuusta kevätkauden loppuun asti. Projektin aikana käydään läpi pelinkehitykseen liittyviä aiheita ohjelmoinnin perusteista pelisuunnittelun ja -kehityksen käytäntöihin. Aikaisemmista peliprojekteista poiketen tällä kertaa käynnistettiin kaksi projektiryhmää samanaikaisesti.
Roso Gamesin aikaisemmat pelijulkaisut voi ladata omalle tietokoneelleen osoitteessa: rosogames.itch.io. Keväällä nähdään, minkälaisia pelejä Roso Gamesissa tällä kertaa kehittyykään! Seuraamalla Roso Gamesin omaa Instagram-tiliä olet ensimmäisenä kuulemassa projektin etenemisestä.
Sampo Riskilä
Vastaava ohjaaja
sampo.riskila@kukunori.fi
040 732 8115